24 Mayıs 2014

Mithat İyi Çocuk

her şeye anlam yüklememek gerek. yürüyelim, vcd satan o dükkanı geçelim, sola dönelim, orda araba çarpsın sana, ben hiç görmemiş gibi yürüyeyim, olmaz mı? kafenin tekinde chopin çalıyor, memelerin geldi aklıma. chopin gitti. bu memleket böyle, kızma. meme dediysem küçücük, onun kızması olmaz hem. hem kafenin tekinde chopin çalmaz her zaman. denk geldi işte, aa mithat, sigara isteyeceğim mithat'tan. aldırma mithat iyi çocuk. dedesinin adıymış. hapı aldın mı sen, aklıma yeni geldi.

kar da yağar elbet. sabahattin ali diyor ya, bir otobüsten in, ötekine bin, az biraz düzlük, sonra yeşil tepeler, muavin su getirir, sonra inince her yer kar. yalan yalan. ben ne anlarım, bilmem o yazarları, onlar radyodan dinlemiş ikinci dünya savaşını. ben seni çok seviyorum ama, çok. kırık dişini de, sol dizindeki benini de. hatta ordan sevmeye başladım seni. bak bu yalan değil işte. sarhoşum kusura bakma, ama çok içmem ben. tabi, sarhoşlar hep böyle söyler. sarhoşum beni ciddiye al. beni laubalilikten kurtar ciddiyete al. yeri değil ama öp beni. 

bak o şehirde deniz de vardır. ama şairler denize işemez. onlar ilham alıyor, ben işedim bi kere, vedat da vardı. ben artık şair olamam. hem olmak da istemem, ne o öyle, bakışın, saçın, sikerler öyle aşkı demet! aşk değil o kelime, şurdan geçen otomobil, büfeden aldığın sigara, para üstü yok abi sakız vereyim mi, ani verilen karar, ya gözün maça takılırsa büfede? sevdiğin kadına haksızlık olmaz mı demet? her romanda deniz var, her romanda ankara, her romanda istanbul, her romanda bir burjuva salaklığı. ölmüş tüm bu adamlar ve ben kentleri sevmem.

bir şişe şarap içtim, tanrı beni cennetine de almaz şimdi, bir de o terketsin bizi. ama bir şişe şarap dünya ediyor beni, yörüngeye giriyorum, anlasana seni seviyorum, eksenim eğik. şairim işte ben de, parasızlıksa parasızlık, sigaraysa sigara, içmekse şarap demişim, küfürse sen orospusun demet! vedat da orospu çocuğu. mithat iyi çocuk. nara atayım olmazsa, teyze desin ne derdi var, amca sövsün ölmüş akrabalarıma, bıçkın çocuk bağırma desin, ağzınla iç türünden bir yığın zırva.. o zaman sever misin beni demet? sevmezsen orospusun. 

bak bu şehirde de deniz var. yalan mı, kötü şarkılar da çalıyor, barlardan mini etekli sarhoş kızlar da çıkıyor, beyaz bmw'li çocuk hava da atıyor, çocuklar burda da oynuyor demet. dilim dolaşıyor, çöz hadi. şu tekne varya sallanıyor, çekici şimdi, atlasak da yola çıksak, hadi şimdi, şimdi olursa olur, olmazsa yarın o sadece tekne. ne diye katlanır insan bunca şeye, klişeye düşeceğim, tut beni. her meridyen arası dört dakika, büyük olaylar başlatıyor tarihi çağları, kim bulursa onun adı veriliyor elementlere, fibonacci'nin tavşanları, newton ne sikim bir adam. sarhoşa ne kadar içtin diye sorulmaz demet, hatırlamaz. sarhoşa makul soru sormayın artık. hapını aldın mı sen, bak vallahi mithat iyi çocuk. yeri değil ama demet, öp beni. 

öpmezsen orospusun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder